آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارند؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل

  • کد خبر: ۲۲۴۵۲۵
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل
گوگل درحال آزمایش ویژگی جدید «تمرین مکالمه» در قسمت جستجو (Search) است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود را بهبود بخشند.

به گزارش شهرآرانیوز - ویژگی Speaking practice برای زبان‌آموزان انگلیسی در آرژانتین، کلمبیا، هند، اندونزی، مکزیک و ونزوئلا در دسترس است. این کشور‌ها در تست نسخه اولیه قابلیت تمرین گفتاری (Speaking practice) حضور دارند. مانند بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری گوگل، این ویژگی نیز به کمک هوش مصنوعی عمل می‌کند.

گوگل می‌گوید هدف از این آزمایش، کمک به بهبود مهارت‌های انگلیسی کاربران ازطریق شرکت در تمرین‌های تعاملی یادگیری زبان است. هوش مصنوعی در این قابلیت، به افراد کمک می‌کند تا از کلمات جدید در سناریو‌های روزمره استفاده کنند.

با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل

«تمرین صحبت‌کردن» برای اولین‌بار توسط یک کاربر در شبکه اجتماعی X مشاهده شد که اسکرین‌شات‌هایی از عملکرد این قابلیت را به‌اشتراک گذاشت.

ویژگی Speaking practice گوگل چطور کار می‌کند؟

تمرین گفتگو با پرسیدن یک سؤال مکالمه‌محور از کاربر شروع می‌شود. کاربر باید با استفاده از کلمات خاص به آن پاسخ دهد. با توجه به اسکرین‌شات‌ها، یکی از سناریو‌ها این‌گونه است که هوش مصنوعی به کاربر می‌گوید می‌خواهد ورزیده شود، حالا باید چه کار کند. سپس کاربر باید پاسخی را بیان کند که شامل کلمات «ورزش»، «قلب» و «خسته» است.

با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل

ایده پشت این ویژگی این است که به زبان‌آموزان زبان انگلیسی کمک کند مکالمه‌ای به این زبان داشته باشند و در عین حال نحوه استفاده صحیح از کلمات مختلف را نیز درک کنند.

راه‌اندازی این ویژگی جدید نشان می‌دهد که گوگل ممکن است این قابلیت را به‌عنوان رقیبی برای برنامه‌های یادگیری زبان مانند دولینگو (Duolingo) و بابل (Babbel) عرضه کند. این اولین‌باری نیست که گوگل به ارائه ابزار‌های آموزش و یادگیری زبان می‌پردازد. در سال ۲۰۱۹، گوگل قابلیتی را راه‌اندازی کرد که به کاربران جستجو اجازه می‌داد نحوه تلفظ صحیح کلمات را تمرین کنند.

یادگیری زبان به کمک هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست. دولینگو که شاید محبوب‌ترین برنامه یادگیری زبان باشد، در سال ۲۰۱۶ از یک چت‌بات هوش مصنوعی استفاده کرد و در ۲۰۲۳ نیز به GPT-۴ برای آموزش زبان، مجهز شد.

یکی دیگر از پلتفرم‌های یادگیری زبان آنلاین، Memrise، هم یک چت‌بات مبتنی بر GPT-۳ را در Discord راه‌اندازی کرد که به افراد امکان می‌دهد زبان‌ها را هنگام Chat یاد بگیرند. سایر پلتفرم‌های یادگیری زبان نیز تمرین مکالمه را ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، Pimsleur از کاربران می‌خواهد تا یک مکالمه نقش‌آفرینی با برنامه داشته باشند و افراد را ترغیب می‌کند تا به سؤالات زبان مقصد خود پاسخ دهند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->